Geplaatst op 10 december 2019

Op naar een rookvrije generatie!

Onze accommodaties spelen een rol in het leven van opgroeiende kinderen. We geven kinderen graag het goede voorbeeld. Daarom zetten we binnenkort de stap om een rookvrije zone bij onze entrees te realiseren. Zo bieden wij bij Cultureel Centrum Cascade en sporthallen De Ridderhal en De Sophiahal iedereen de mogelijkheid onze gebouwen rookvrij te betreden. Daarnaast beschermen we de jeugd tegen de verleiding om te gaan roken en het schadelijke meeroken.

Als kinderen anderen zien roken, lijkt dat normaal en misschien zelfs aantrekkelijk. Zeker als zij mensen zien roken naar wie zij opkijken, zoals andere sporters, trainers en ouders. Zien roken, doet roken. Sporten is gezond, terwijl (mee)roken schadelijk is voor de gezondheid. Roken en sport passen niet bij elkaar.

Met rookvrije entrees dragen we bij aan het realiseren van een Rookvrije Generatie. Een generatie kinderen die zélf kan en zal kiezen voor een gezonde, rookvrije toekomst. Iedereen is en blijft welkom bij Cascade en in de sporthallen, ook rokers! We vragen rokers om buiten het zicht en buiten de rookvrije zone te roken. Wij rekenen op uw medewerking om met elkaar te zorgen voor een gezonde en veilige omgeving voor onze jeugd en alle andere bezoekers.